A DSG váltókról

Kifejezés: Direktschaltgetriebe
Szinonimák: DSG, Direct Shift Gear

Jelentés: Duplakuplungos sebességváltó, a Direct Shift Gear rövidítése. A két kuplungnak köszönhetően sokkal rövidebbek a váltási idők, ami elsősorban sportos autóknál lehet komoly fegyvertény. A DSG-vel a Volkswagen konszern autóinál találkozhatunk, de egyre több gyártó fejleszt hasonló elven alapuló szerkezetet.



Működés
Akik nem tudnak dönteni, és képtelenek felmérni saját igényeiket, azoknak találták ki: Direktschaltgetriebe. Még kimondani is rossz ezt a nehezen megjegyezhető, de mégiscsak technikai csemegét tartalmazó német szót (engedjék meg, hogy ezután csak DSG-ként fogom emlegetni), ami magyarul annyit jelent: közvetlen kapcsolású váltó. Amióta a Volkswagen-konszern először megjelentette ezt a félautomata mechanikát, azóta mindannyiunk számára csak ez az út jelentheti majd a tökéletes kompromisszumot. Voltak kezdeményezések arra, hogy az autósport királykategóriájából, az F1-ből ültessék át utcai autókba az ott meghonosodott technikát (ld. BMW –SMG, Switchtronic, Alfa Romeo – Q-System, Selespeed, Opel – Easytronic…stb.), de mindezidáig nem született olyan „elektromechanikus” szerkezet, amely mindkét működési elv pozitívumait képes lett volna egyesíteni.

Ennek megoldására érkezett meg a DSG. A váltó a Volkswagen Németországban található kasseli gyárában készül. Az eddig a piacon ismert és megtalálható automata váltókhoz képest a legjelentősebb különbség az, hogy a DSG-nél nincs hidraulikus fordulatszám-figyelő. A megoldás műszaki tartalmát röviden összefoglalva: a kettős kuplunggal rendelkező váltóban a következő fokozat állandóan készen áll, azaz szinte eltűnik a váltás során kialakult nyomatékhiány. Sokak számára ismeretlen ez a jelenség, de ha egy picit jobban odafigyelünk a váltások alatt, érezhető az a holtpont, amikor a forgatónyomaték nem jelenik meg a hajtásláncban.

A keresztben beépített váltóműben két nedves, olajban futó kuplung található (a nedves a kuplung a szárazhoz képest magasabb hőterhelést képes elviselni, és könnyebben szabályozható), amelyek hidraulikus nyomásszabályozóval rendelkeznek. Az úgynevezett 1. tengelykapcsoló felel a páratlan számú fokozatokért és a hátramenetért, míg a 2. tengelykapcsoló a páros számú fokozatokat működteti. Alapjában véve így "kettő az egyben" megoldást alkalmaz a mechanika. Emellett a tökéletesre fejlesztett kuplungvezérlésnek köszönhetően megszűnik a húzóerő-kiesés, és páratlanul dinamikus és kényelmes kapcsolási folyamat jön létre a vezetés folyamán.


A DSG váltó hatásfoka szinte eléri, sokak szerint pedig meghaladja a hagyományos manuális váltóét, amely egyrészt a Mechatronik nevű intelligens, hidraulikus és elektronikus váltóvezérlésnek, másrészt a két nedves kuplungnak, és a két részre "osztott" fokozatoknak köszönhető. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a következő kapcsolási fokozat állandóan, és zökkenőmentesen készüljön fel a működésre. Például amikor a jármű második fokozatban száguld, már bekapcsolt állapotban készül a harmadik fokozat, hogy felváltsa és segítse a haladást. Mihelyt a jármű eléri a harmadik fokozathoz ideális sebességet, kiold a második fokozathoz kapcsolódó kuplung, és hirtelen aktiválódik a harmadik fokozat tengelykapcsolója. A két kuplung nyitása, illetve zárása közötti átmenet hozza létre a fent vázolt komfortos kapcsolást. A teljes kapcsolási művelet néhány századmásodperc alatt megy végbe.

A teljesen automata működésű "D" és "S" (sport) fokozat mellett a DSG Tiptronic (A Volkswagen és az Audi automata váltója) funkcióval is rendelkezik, amely manuális kapcsolást is lehetővé tesz. A Tiptronic funkcióban a kapcsolás nem csak kényelmes, hanem egyúttal rendkívül élvezetes is. Általánosságban elmondható, hogy a DSG váltóval párosított motor a gyors önműködő váltónak köszönhetően mindig képes a kívánt húzóerőt biztosítani. Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a DSG egyúttal egy manuális váltó nagyfokú agilitását is nyújtja - mindezt pedig közel azonos fogyasztási értékek mellett.

A hagyományos Tiptronic váltók már képesek arra, hogy félautomata váltóként működve újra az ember kezébe adják az embernek a vezetés élményét, de a DSG egészen más. Ami a legfőbb eltérés: az egyenletes nyomatékleadás, és a gyors, szinte észrevehetetlen váltások. Gyakorta esik meg egy Tiptronic váltóval, hogy szinte gondolkodik egy „kick-down” (padlógáz) alkalmával, hogy felváltson-e, vagy sem. Ezzel szemben a DSG kifinomult váltómechanizmusa lehetővé teszi a gyors és határozott beavatkozást.

LUK DSG lendkerék   LUK DSG kuplung szett

Kuplung szett lendkerékkel RENAULT MEGANE - SCENIC 1.9 dCi

Valeo kettős tömegű lendkerék és kuplung szett

Renault Megane, Megane CC, Scenic, Grand Scenic 1.9 Dci 131 le
motorkód:
F9Q.8.18, F9Q.8.70, F9Q.8.72

Tartalmaz:
lendkerék 836539
kuplungszett 832222
kinyomó 804570
csavarkészlet

Teljes beépíthetőségi lista a képek között.


ALFA ROMEO 159 - BRERA - SPIDER Kuplung szett lendkerékkel


 ALFA ROMEO 159 BRERA SPIDER

KUPLUNG SZETT LENDKERÉK 2.4 JTD 200, 210LE

motorkódok
939A9.000, 939A3.000
                                 Kuplungkészlet LUK 624 3358 33................br. 92.000,- ft.

                                     Tartalmaz:
                                     1 db: 510 0096 10-központi kinyomó, kuplung
                                     1 db: 624 3358 09-kuplungkészlet(tárcsa, nyomólap)
                                     Lendkerék LUK 415 042210................................br. 177.000,- ft.
                                     Csavarkészlet LUK 411 0122 10......................br.          2,500,-ft
A teljes készlet ára: 271,500 Ft
Ajánlott cserélni:
váltóoldali főtengely szimering Corteco 12015763B ......br. 7,500-Ft

vezérlés+vízpumpa VKMC 02195-2……………………br. 39,000,-ft
hosszbordás szíj készlet hidraulikus feszítővel ………....br. 26,000,-f
 hajtott részek: generátor, klímakompresszor, szervókormány




SACHS PERFORMANCE


BMW KUPLUNGSZETTEK NAGY VÁLASZTÉKBAN A MEGNÖVEKEDETT TELJESÍTMÉNY TÖKÉLETES ÁTVITELE ÉRDEKÉBEN

BMW Sachs Performance kuplung
Sachs Performance kuplungszett = 229,000,-FT
tartalmaz:
- kuplung tárcsa
- kuplung nyomólap(szerkezet)
Sachs kinyomócapágy 3151600513 = 12,000,-FT
BMW típusokhoz 780Nm+
Teljes beépíthetőségi lista a képek között.







 

ALFA ROMEO 2.0 JTDM PORLASZTÓCSÚCS

Bosch 0445110299 porlasztócsúcs 

2.0 jtdm jtdb motorcsaládba

Alfa Romeo, Fiat, Lancia,

939b3.000
939b4.000
844a2.000
Nem felújított, nem cseredarabos! Új!
Teljes beépíthetőségi lista a képek között!
• Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 16V (2009 - 2012)
• Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM (2009 - 2011)
• Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDB 16V (2010 - )
• Alfa Romeo Spider 2.0 JTDM (2009 - 2011)
• Cikkszám: 0445110299, 55209382
AKCIÓS ÁR br. 89,000,-Ft

Teljes beépíthetőségi lista a képek között!





Kuplung Kettőstömegű Lendkerékkel LAGUNA II 2.0 16V TURBO 7701478723

RENAULT LAGUNA 2.0 16V TURBO
Komplett szett kettőstömegű lendkerékkel csavarokkal hidraulikus csapággyal

A komplett szett tartalma:
7 x OE 8200142676  lendkerék csavar
1 x OE 8200846748 hidraulikus kinyomócsapágy
1 x OE 7701478723 Kettőstömegű lendkerék
1 x OE 7701475974 Kuplung készlet
Gyári felújított/erősített kuplung készlet.

Ára: 280.000 ft. Brutto


RENAULT 7701478723 kettőstömegű lendkerék RENAULT LAGUNA 2.0 16V TURBO.

SSANGYONG KORANDO C 2.0 e-XDi Lendkerék 6710300205 és kuplung

Kuplung készlet kettőstömegű lendkerékkel
SSANGYONG KORANDO C 2.0 e-XDi
150cv D20TF (D20F)


Erősített Kuplung szett kettőstömegű lendkerékkel:
480.000 ft. brutto


Az alkatrészek gyári számai:
Kuplung  készlet SSANGYONG 30010-34000 (Kuplung tárcsa SSANGYONG OE 30100-34000
Kuplung szerkezet SSANGYONG OE 30200-34000)
Kettőstömegű lendkerék SSANGYONG OE A6710300205, 6710300205, 6710300505, 67103-00505

 SSANGYONG kuplung szett, SSANGYONG lendkerék. Raktárról a legjobb  áron.

VOLVO S40 I - V40 - V70 II - S80 - 2.0 T - Lendkerék

Lendkerék SACHS 2294 501 073............................Árajánlat >> itt vagy hívd az ügyfélszolgálatot


Paraméter = 230
Átmérő [mm] = 230






OE számok:
RENAULT: 8200 075 102
VOLVO: 31259331, 9480662, 9480662D, 9181057, 30735964, 9480482

FORD ESCORT V - FIESTA III - ORION III - 1.4 - Kuplung szett

Kuplung szett LUK 619 0711 00...........................Árajánlat >> itt vagy hívd az ügyfélszolgálatot



Átmérő [mm] = 190






Tartalmaz:
1 x Kuplungszerkezet LuK 119 0079 10
1 x Kuplungtárcsa LuK 319 0044 17
1 x Kinyomócsapágy LuK 500 0143 11

OE számok:
FORD: 5024279, 5026005, 5027443, 90AX-7L596-BA, 92AX-7L596-JA, R9 0A X7L59 6BA

VOLVO S40 II - S60 - S70 - S80 - V50 - V70 II - 2.4 - Lendkerék

Lendkerék SACHS 2294 001 332...........................Árajánlat >> itt vagy hívd az ügyfélszolgálatot



Átmérő  [mm] = 240






OE számok:
VOLVO: 9480660

BMW 325 i - 523 i - X5 3.0 i - Z3 3.0 - Lendkerék

Lendkerék SACHS 2294 001 388.........................Árajánlat >> itt vagy hívd az ügyfélszolgálatot


Paraméter = 240
Átmérő [mm] = 240







OE számok:
BMW: 21 20 7 508 456, 21 21 7 509 078, 7 508 456, 21 21 1 223 610, 7 501 379, 7 512 474, 21 21 7 512 474, 7 509 078, 21 21 7 508 556, 21 21 7 501 379, 1 223 610, 7 508 556

NISSAN PRIMERA - RENAULT SCÉNIC II - 1.9 dCi - Lendkerék

Lendkerék SACHS 2294 001 155.........................Árajánlat >> itt vagy hívd az ügyfélszolgálatot


Paraméter = 240
Átmérő [mm] = 240






OE számok:
NISSAN: 12310-AW300
RENAULT: 7701 479 183, 7701 474 494, 8200 223 453

FIAT STILO 1.9 JTD - LANCIA THESIS 2.4 JTD - Lendkerék

Lendkerék SACHS 2294 701 009..........................Árajánlat >> itt vagy hívd az ügyfélszolgálatot



Átmérő [mm] = 235






OE számok:
FIAT: 55180521, 55188947, 71787851, 55193589, 55190651
LANCIA: 55193589, 55188947, 55190651

DACIA SANDERO - RENAULT THALIA - 1.2 - Kuplung szett

Kuplung szett LUK 618 3026 00.......................Árajánlat >> itt vagy hívd az ügyfélszolgálatot


Váltja a következő cikkszámot LUK 618 3036 00
Átmérő [mm] = 180






Tartalmaz:
1 x Kuplungszerkezet LuK 118 0166 10
1 x Kuplungtárcsa LuK 318 0207 10
1 x Kinyomócsapágy LuK 500 0758 10

OE számok:
RENAULT: 30 20 558 52R, 77 01 470 986, 77 01 474 557, 77 01 477 134, 77 01 478 125, 77 11 134 828

OPEL INSIGNIA 1.6 Turbo - Lendkerék

Lendkerék SACHS 2294 000 998...........................Árajánlat >> itt vagy hívd az ügyfélszolgálatot



Átmérő [mm] = 215






OE számok:
OPEL: 616 363, 55 564 555

A leglátogatottab kuplung és kettős tömegű lendkerék oldalak: