Gépjárművek tengelykapcsolóinak működtetésére gyakran alkalmaznak hidraulikus szerkezeteket.
Ezeknél a tengelykapcsoló pedál egy hidraulikus henger dugattyúja segítségével megnöveli az olaj
nyomását, a tengelykapcsolót működtető hidraulika rendszer olajvezetékében. Az olajvezetékben
megnövekedett nyomás egy, a tengelykapcsoló kinyomó karjához kapcsolódó hidraulikus
munkahenger dugattyúját mozdítja el, és a kinyomó kar oldja a tengelykapcsolót. A hidraulika
olaj szivárgásának pótlásra a hidraulika hengeren kis olajtartály van elhelyezve. Szükség esetén
ennek utántöltéséről gondoskodni kell. A hidraulika henger és a hidraulika munkahenger dugattyú
átmérőinek viszonya a kétkarú tengelykapcsoló pedál kar arányaiból és a kinyomó kar kétkarú
emelőjének kar arányaiból származó mechanikus módosítás további növelését teszi lehetővé. Ennél a
megoldásnál a rudazat súrlódási vesztesége sokkal kisebb, mint a mechanikus rudazat esetén. A
hidraulikus módosítás lehetősége, a súrlódási veszteségek csökkenése a pedálerő további
csökkentését teszi lehetővé.