Pedálerő-támogatás (CSA)

A LuK Clutch Servo Assistance egy eddig egyedülálló hidraulikus rásegítő rendszert képvisel a tengelykapcsoló pedáljának működtetéséhez. A tengelykapcsoló pedálján ma széles körben használt kiegészítő rugók (pl. holtponti rugók), amelyek a pedál működtetésekor az erőt és az erő alakulását korrigálják, számos kívánnivalót hagynak maguk után nagy működtető erők és rövid működtető utak esetén.

Erősségek/jellemzők:

  • Add-On megoldás kevés kapcsolódási ponttal
  • egyedileg adaptálható különböző modellekhez specifikálható nyomásküszöbbel
  • a pedál működtető erejének megbízható csökkentése akár 50%-kal
  • személyautók mellett teherautókban, traktorokban is használható
  • kedvező költségű megoldás
  • nem igényel karbantartást

A korszerű személyautókat az egyre nagyobb motornyomatékok jellemzik. Változatlan beépítési tér mellett kényszerűen nőnie kell a tengelykapcsoló szorítóerejének, hogy átvihesse a motor forgatónyomatékát. Ezzel egyidejűleg nő az a működtető erő, amelyet a jármű vezetőjének a kioldáshoz a pedálra ki kell fejtenie.

A jármű típusától függően a vezetőnek kb. 350 Nm forgatónyomaték esetén átszámítva mintegy 13-18 kg erőt kell kifejtenie a pedál működtetéséhez. Ezzel szemben a maximálisan elfogadható működtető erő 12 kg körül van max. 15 cm-es pedálút mellett.

LuK Clutch Servo Assistance – a részletek
A LuK szervóegysége a hidraulikus kioldó rendszerekben az adó és a fogadó henger, vagyis a pedál és a tengelykapcsoló között helyezkedik el. A rendszer egy elektromotorral hajtott szivattyúból és egy szabályozó szelepből áll, amely egy meghatározott nyomásarányt állít be az adó és a fogadó henger között. A rásegítő a működtető erővel arányosan dolgozik, és ehhez a funkciójához nincs szüksége se szenzorikára, se elektronikára.

A LuK CSA egységgel felszerelt jármű típusától függően definiálásra kerül az a nyomásküszöb, amelytől kezdve támogatást nyújt a szivattyú. A nyomással arányos támogatás alapján a tűrések, az útközben bekövetkező változások és a súrlódási hiszterézis is részben kompenzálásra kerülnek.

A rendszer messzemenően önálló, és ún. "Add-On" megoldást jelent, vagyis alig néhány csatakozási helyet használ, és az alapegység rugalmasan használható különböző alkalmazásokhoz.

.

A leglátogatottab kuplung és kettős tömegű lendkerék oldalak: