Csúcsnyomaték-korlátozó

A csúcsnyomaték-korlátozó olyan átfolyáscsökkentő, amely a hidraulikavezetékben a tengelykapcsoló pedálja és a tengelykapcsoló között helyezkedik el. Ez az átgondolt megoldás korlátozza a szélsőséges összekapcsolási sebességet, és ezáltal a hajtásláncban fellépő dinamikus nyomatékokat. Védi a hajtásláncot, egyidejűleg súlyt és anyagköltséget is megtakarít, mert kisebbre méretezhetők az alkatrészek.

Védelmi és kényelmi igényektől függően a csúcsnyomaték-korlátozóknak 1,15 – 1,70 mm furatátmérőjű mozgó rekesztestei vannak.

A második generáció
Létezik már egy második generáció is, amely még több kényelmet kínál: Az új fejlesztésű rekeszlemez és egy kiegészítő rugó beépítésével még jobb pedálérzet érhető el a hajtáslánc optimális védelmével kombinálva.

Normál menetben ez a csúcsnyomaték-korlátozó nem kapcsol be, és így nem befolyásolja a pedálérzetet. Csak egy meghatározott térfogatáram elérésekor – ami tipikus akkor, ha pl. a vezető lába lecsúszik a pedálról – reagál az átfolyáskorlátozó, amely ekkor elfojtja a folyadékáramot, és ezzel csökkenti a hajtáslánc terhelését.

A leglátogatottab kuplung és kettős tömegű lendkerék oldalak: