Száraz és nedves duplakuplung
A PSG (párhuzamos kapcsolómű) duplakuplungos hajtómű. Közös hajtóműházban egymásba ágyazott tengelyeken helyezkednek el külön-külön a páros és a páratlan fokozatok. Ezt a két tengelyt ugyancsak két, egymásba ágyazott tengelykapcsoló kapcsolja külön-külön. Sebességváltáskor először az a fokozat kapcsolódik a tengelyre, amelynek nyitott a tengelykapcsolója. Ezután ez a tengelykapcsoló fokozatosan zár, miközben a másik tengelykapcsoló fokozatosan nyit.
Az eredmény: A duplakuplungok alkalmazástól függően lehetnek száraz vagy nedves rendszerűek. Választható módon elektromotorokkal vagy elektrohidraulikus vezérléssel működtethetők.
Élvezetes vezetés maximális komfort mellett – a duplakuplung a párhuzamos kapcsolómű kedvezőbb üzemanyag-felhasználását is segíti.
"Active Interlock" segíti a hajtóművet a fokozatok be- és kikapcsolásánál. A LuK XSG család dinamikus alkalmazásainál kefe nélküli motorok gondoskodnak a nagy megbízhatóságról. Ugyanakkor a LuK XSG család moduláris felépítésű, így mind az ASG, mint a PSG esetében a tengelykapcsolóhoz azonos típusú működtető mechanizmus használható, sőt, a PSG esetében akár száraz, akár nedves kivitelű duplakuplunghoz is.
A LuK PSG hatékonysága olyan menetteljesítményeket tesz lehetővé, amelyek a kézi váltású hajtóművek szintjét is meghaladják. Választható módon elektromotorokkal vagy elektrohidraulikus vezérléssel működtethetők. A bonyolultság és a költségek csökkentése a kisebb helyigénnyel együtt a kisebb járműveknél is vonzóvá teszi a párhuzamos kapcsolóműveket.
A duplakuplunggal szerelt hajtómű alapelve - • duplakuplung
.