Kettős tömegű lendkerék ZMS

A modern motorok egészen kis fordulatszámokon is járathatók. A trend az egyre nagyobb nyomatékok irányába mutat. A szélcsatornában optimalizált karosszériák kisebb szélzajokat keltenek. Új számítási eljárások segítik a járművek súlyának csökkentését, és szegénykeverékes üzemmódok növelik a motorok hatásfokát. Az ötödik vagy a hatodik sebességfokozat ugyancsak csökkenti a fogyasztást. Nagy viszkozitású olajok könnyítik meg a precíz kapcsolást. Röviden: nőnek a zajforrások, és csökken a természetes csillapítás. Marad a dugattyús motor elve, amely a maga periodikus munkaütemeivel forgó lengéseket kelt a hajtásláncban, ez pedig a sebességváltó zörgésének és a karosszéria rezonanciájának kellemetlen következményeivel jár. A kényelemhez szokott autóvezetők ma már nem fogadják el az ilyen zajokat. Fontosabb hát mint valaha, hogy a tengelykapcsoló ne csak a szétválasztást és az összekapcsolást végezze el, hanem a motor rezgéseit is hatékonyan elszigetelje. Fizikailag ez könnyen megoldható: Meg kell növelni a sebességváltó tömegtehetetlenségi nyomatékát anélkül, hogy nagyobb legyen a kapcsolandó tömeg. Ezáltal csillapodnak a motor forgó lengései, és elérhető a kívánt komfort. Mellesleg még a sebességváltó terhelése is csökken.


A név egy program

Európában elsőként a LuK cégnek sikerült egy nagy sorozatokban is gyártható kettös tömegű lendkerék kifejlesztése és piacra vitele, amellyel meg tudta valósítani az itt vázolt fizikai elvet. A nevében van a lényeg: A szokásos lendkerék tömegét kettéosztották. Az egyik rész továbbra is a motor tehetetlenségi nyomatékához tartozik. A másik rész viszont most a sebességváltó tehetetlenségi nyomatékát növeli. A két, egymástól szétálasztott tömeget egy rugós csillapító rendszer kapcsolja össze. Egy, a szekunder tömeg és a sebességváltó között elhelyezkedő, torziós csillapítás nélküli kuplungtárcsa gondoskodik a szétválasztásról és az összekapcsolásról. Kedvező mellékhatás: a sebességváltó a kisebb szinkronizálandó tömeg miatt könnyebben kapcsolható, és kevésbé kopik a szinkronizáló rendszer. Kuplungneked.

Kuplung szettek és Kettős-tömegű lendkerék minden autó típushoz

 ALFA ROMEO alkatrészek  AUDI Alkatrészek  CHRYSLER alkatrészek  CITROEN alkatrészek  DACIA alkatrészek  DAEWOO alkatrészek  DODGE alkatrészek  FIAT alkatrészek  HONDA alkatrészek  HYUNDAI alkatrészek  JEEP alkatrészek  KIA kuplung és lendkerék  LADA alkatrészek  LANCIA alkatrészek  LAND ROVER alkatrészek  LEXUS alkatrészek  MG alkatrészek  MAZDA alkatrészek  MERCEDES alkatrészek  MINI alkatrészek  MITSUBISHI aalkatrészek  NISSAN alkatrészek  OPEL alkatrészek  PEUGEOT alkatrészek  PORSCHE alkatrészek  RENAULT alkatrészek  SAAB alkatrészek  SEAT alkatrészek  SKODA alkatrészek SSANGYONG alkatrészek  SUBARU alkatrészek  SUZUKI alkatrészek  TOYOTA alkatrészek  VOLKSWAGEN alkatrészek  VOLVO alkatrészek

Autóalkatrészek online - Autóalkatrész webáruház
Válaszd ki az autódat és kezdődjék az alkatrész keresés!

A leglátogatottab kuplung és kettős tömegű lendkerék oldalak: